Enllaços patrocinats

Google i els enllaços que patrocina: com la vida mateixa. Ja sabeu (i si no ho sabreu ara) que ja fa un temps que es comenta que si no estàs a la xarxa o google no et posiciona, no ets ningú. I a cap institució i a cap humà li agrada que el ningunegin. Així, que sant google, que és molt servicial (per això la societat l’ha canonitzat) va inventar el servei dels enllaços patrocinats, de tal manera que quan un humà fa una cerca, si la paraula que ha clicat per fer-la coincideix amb la paraula que l’empresa ha comprat, el seu enllaç surt en el top ten de la llista. Però ara ja sabem que aquests enllaços estan tan ben posicionats no per la bona qualitat del servei que hi ha al darrera sino perquè al darrera hi ha algú que ha pagat. I ara veiem què passa a la vida: els enllaços patrocinats vindrien a ser els humans ben posicionats i ben relacionats per herències que han rebut (que no per mèrits propis) i que es troben en les millors posicions perquè també han pagat un preu per les paraules clau. La diferència és que no és google qui els patrociona sino un sant poderós que els obre les portes al top social. I quin és aquest preu? Parlo d’invertir en paraules clau perquè, en definitiva, darrera de tota acció i condició hi ha una paraula que la descriu, i clau perquè totes aquestes accions i condicions són essencials per fer-se lloc en la xarxa d’aquestes relacions superficials. Estaríem parlant dels humans “pilotes”que saben sobreactuar i dotar-se d’una servitud quasi-irreverent davant altres éssers de condició econòmica o de poder més sublim (que vindria a ser un que no li cal manar perquè la resta ja corre).

Aquesta mena de campanyes poden resultar rentables a curt termini però normalment són tan superficials que una  bufada de vent les tomba perquè no tenen solidesa, la pantomima que les volteja les fa fràgils. Per sort, hi ha el posicionament natural que no en sap de “pilotejar” ni ensarronar. És molt més lent, requereix molta programació, cultivar un llenguatge coherent amb el contingut, un contingut útil i que esdevé punt de referència a la xaxa i a la societat. El posicionament natural és més creïble i eficaç. I a la vida també. De fet, aconseguir estar entre els millors sigui l’entorn que sigui requereix de tres paraules clau (amb l’acció i condició que comporten): esforç, adaptació i perseverància. I els humans que sobreviuen en l’entorn, els que veritablement existeixen per a la resta són els qui saben que no són infal·libles, que escolten i estan atents a tots els senyals que l’entorn amaga per compendre el món. I l’esport de la vida es converteix en un ritual d’assaig-error: afronten els reptes i els fracassos com una part indispensable per revisar i donar un pas endavant en qualsevol projecte. En definitiva els qui saben que per créixer cal anar ajustant totes les peces de l’engranatge que som.  I per suposat són els qui saben que tota condició, entesa com a circumstància, pot canviar; els qui estan convençuts que els humans no són allò que els succeeix (com s’ha atrevit a postular algun mentider imprudent) sino que són allò que han construït.

Les fades no en necessitem de programes de patrocini ni sabem què significa això d’estar ben posicionades. De fet, no podríem ni posicionar-nos, no tenim paràmetres ni punts de referència per fer-ho. I no necessitem ningú que ens pilotegi ni ningú a qui pilotejar, quin benefici n’hauríem de treure? Som i existim pels qui volen que hi siguem. La resta, perquè la volem?

Anuncis

Quant a neus fajas

La meva especialitat professional: sobretot la comunicació (Llicenciada en Filosofia i Lletres (UAB-1989) i Certificat d'Aptitud pedagògica). La meva especialitat extraprofessional: la família, els amics, els contes, la dansa i el gospel. La meva activitat: organitzar activitats de lleure a cost "0". La meva vida: plena, molt plena.
Aquesta entrada ha esta publicada en Relats. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Enllaços patrocinats

  1. Tomàs ha dit:

    En començar a llegir he pensat que realment anaves a parlar del tema del Posicionament a la xarxa. Darrerament he llegit sobre el tema i he pensat, mira…, encara hi trobaràs alguna pista que seguir. Després m’he trobat amb un gir Impecable en el devenir de la teva reflexió i he hagut de Posicionar-me (valgui la llicència) de nou en el nucli del teu post.

    Molt ben trobat el pas d’un tema a un altre!

    És cert el que dius i el que portem uns quants dies en aquest món hem vist molts d’aquests essers aprofitats,disposats a fer el que calgui per aconseguir una drecera en el seu Posicionament. Trepitjant, esgarrapant, mentint, simulant, el que sigui per trepar.

    Estic en tu en que, normalment, a la llarga preval el camí correcte i net. Ara bé, no sempre és així en la nostra societat humana. Aquest terreny que no és el de les Fades (quina sort, de vegades).

    Parles d’esforç, adaptació i perseverança. Tal i com he anat llegint he entès que en definitiva parles de la cultura de l’esforç adobada amb empatia.

    Ens llegim.

  2. neus fajas ha dit:

    La gran i gratificant cultura de l’esforç amb empatia i alegria!!!!
    Ens llegim!!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s