Feinejant… en equip

Les fades matinem molt per deixar endreçadet el món. Així, els humans quan es lleven ja poden desendreçar-lo. I esclar, no hi ha cap veu de fada-mare (que això ja ho tenen les mares sigui quina sigui la seva condició) que els vagi al darrera entonant com una toernada: “recull l’euro que t’ha caigut a terra”, “t’has deixat el sou al congelador (això en el millor dels casos)” i així successivament fins que se sent com la porta de carrer es tanca i res s’ha esmenat.

En fi, com us deia (que m’he tornat anar per les branques … i que ho tornaré a fer segurament abans no comenci el següent paràgraf), les fades som molt matineres i sortim a runrunejar (recordeu que és aquella modalitat semblant a córrer però d’una forma molt “nostra”). I és fosc, a l’hivern és fosc (heu de retenir aquest apunt per entendre la frase següent), de manera que el primer dia de la setmana ja em vaig topar amb una branca, la mateixa branca amb la que em toparia dimarts, dimecres i dijous (si hagués sortit), en el mateix ull.

Però va clarejant i a mesura que el sol s’enfila (ho fa molt ràpid, just el temps que voltejo el caminet de la muntanya que surt d’aprop del fadauet) veig com  es creuen en el meu camí els conillets de la cua platejada (el fadot insisteix que la cua és blanca… i què en sap ell de cues i de conillets?), faig carreres amb en dolbi (el gosset que vam adoptar) que no té dents, és vellet i va cansat i aquestes corredisses no li fan cap mena de gràcia ni de bé!

I quan arribo al fadauet (avui m’he entretingut una mca més perquè és dissabte) tot comença a bellugar-se: el diari em confirma que els humans, els més matiners i els que sempre fan tard, ja ho tenen tot com a can seixanta; el fadet em comunica que dilluns ha de presentar una proposta a gimnàstica de com fer una torre humana original; l’altre fadet vol estrenar una pilota de volei; i tots dos han de presentar un treball sobre la vida d’un artista, complet i acurat i la família hi ha de col·laborar (perquè els pares en sabem de tot, pensen molts mestres). Molta feina a fer i a practicar. Marxem cap a la platja….

A més d’un ull pirata (per aquelles branquetes mal-posades en el bosc), la torre humana que hem fet m’ha deixat l’esquena com un “s” sorda i el volei platja se m’ha endut la compostura i m’ha posat el canell com un globus (no sé de quin material l’han fet!). O sigui que no és que m’estigui fent gran però aquests esports de risc que els facin els que s’arrisquen (esportivament parlant) perquè dilluns aquesta fada vostra ha de tornar a la feina i no li quedaran forces ni per posar-ser la disfressa d’humana. I quina tarda de busseig entre llibres, imatges, resums i selecció d’informació (l’única que acaba al fons del mar bussejant és aquesta fada-mare perquè la resta de participants estan més cap a la lluna).

Treball en equip amb els fills, era això oi? Doncs qui encara no tingui mal d’esquena, algun canell adolorit de fer anar alguna joguina, alguna ferida de guerra, i sobretot algun ofec de tantes hores de busseig entre llibres i pantalles …. que dediqui una estoneta de la seva recta vida a pensar perquè segurament alguna cosa a la família no rutlla prou bé…

Anuncis

Quant a neus fajas

La meva especialitat professional: sobretot la comunicació (Llicenciada en Filosofia i Lletres (UAB-1989) i Certificat d'Aptitud pedagògica). La meva especialitat extraprofessional: la família, els amics, els contes, la dansa i el gospel. La meva activitat: organitzar activitats de lleure a cost "0". La meva vida: plena, molt plena.
Aquesta entrada ha esta publicada en Relats. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Feinejant… en equip

  1. Tomàs ha dit:

    Hola Fada, ben retrobada!

    Gràcies, moltes gràcies per endreçar el món mentre és de nit!!!

    I compta amb les coses humanes, l’ull, l’esquena…, no esteu fetes per això tan barruer.

Deixa un comentari

