A un vellet, a un bon vellet

Arribes als 90 anys i quan hi ets potser et sents més cansat, però no són els anys, són les situacions que es van complicant i requereixen més esforç. Et pots sentir més vulnerable de salut però tampoc és l’edat, és el desgast de qui viu sense reparar en el consum. I potser sí que la vista es va desgastant però és pel bon ús que li has fet. Però també te n’adones que en el sac hi ha molts motius per continuar de bon humor: perquè no et cauen els anells quan encara has de fer alguna feineta; perquè ja fa temps que no et fas propòsits que saps que no podràs acomplir; perquè n’hi ha de més joves que es cansen abans que tu en aquells passejos amunt i avall de les ramblets; perquè fas més goig que tots els joves que volem pretendre-ho. És llavors quan has de saber que no hi ha edat que et pugui perjudicar.

Des del moment en què et vaig conèixer i et vaig fer un petó ben sorollós a la galta, vaig sentir que ja no podria dessertar, que ja formaves part de la meva vida, aquesta esverada vida de fada. Perquè m’has obert la porta del teu món, perquè ets la part de la història que no expliquen els llibres, perquè ets el nostre mirall de futur i ens fas testimonis que el coratge es cultiva amb l’experiència, i ens dones l’esperança de saber que tot sempre pot anar millor. Com no et puc estar immensament agraïda?

I tan de bo que el tram ben llarg que encara pots passejar s’empleni de molts moments dolços, de petons i de somriures. Per a mi, acompanyar-te en aquest tram és un gran  privilegi!

A tots els vellets que alguns joves, cuidadors i familiars es miren amb sobrada superioritat: heu de saber que encara hi ha tot un món ple de personatges màgics i alhora tan reals que volen caminar al vostre costat i seguir emplenant llibres i històries plenes de les vivències que vosaltres ja heu viscut abans i que ens ajuden a aprendre a seguier endavant!

Anuncis

Quant a neus fajas

La meva especialitat professional: sobretot la comunicació (Llicenciada en Filosofia i Lletres (UAB-1989) i Certificat d'Aptitud pedagògica). La meva especialitat extraprofessional: la família, els amics, els contes, la dansa i el gospel. La meva activitat: organitzar activitats de lleure a cost "0". La meva vida: plena, molt plena.
Aquesta entrada ha esta publicada en Instantànies. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

